طی 11 ماه، از وب‌سایت‌های 8 ساله در گوگل عبور کردیم.

به ثمر رسیدن، به نظرم آخرین مرحله است. این مرحله با مراحلی مانند طراحی سایت، پروسه بهینه سازی، تبلیغات، بهبود تجربه کاربری و … متفاوت است. به ثمر رسیدن یعنی کسب‌و‌کار به نقطه‌ای برسد، که رهبر آن ناچار شود منابع انسانی، سیستم لجستیک و هرآنچه که تا به حال داشته را توسعه و گسترش دهد. به شخصه تنها در این نقطه می‌توانم با افتخار بگویم که کارم را درست و کامل انجام داده‌ام.

همکاران من می‌دانند که لذتِ خلق کردن، رشد دادن و به ثمر رساندن یک پروژه؛ به مراتب بیشتر از آن مبلغی است که در ازای شب بیداری‌ها، چالش‌ها و مشکلات به ما پرداخت می‌شود. ما از پول برای ادامه بقا و از این چالش‌ها و لذت‌ها؛ برای تغذیه ذهن خود استفاده می‌کنیم.

دیروز دقیقا 10 ماه و 24 روز از آغاز این پروژه گذشت و کارفرما این اسکرین شات را برایم فرستاد و زیرش نوشت: “سلام. ما دیگه نمی‌تونیم جواب مشتری‌های جدید رو بدیم. دم شما گرم”.


در طول زندگی شغلی ما، احتمالاً پروژه‌های زیادی می‌آیند و می‌روند، آنقدر زیاد که یک روزی حسابش از دستمان در می رود. اما این سایت و چیزهایی که از آن یاد گرفتم را هرگز فراموش نمی‌کنم.

از موضوع اصلی خارج نشویم…

با اینکه در این مورد خاص به جز بهینه سازی سایت، بسیاری موارد دیگر نیز توسط ما انجام شده؛ اما در این پست منحصراً چند نکته در خصوص سئو می‌خوانید:

اول اینکه هرگز به ابزارها و ساجسشن گوگل اکتفا نکنید. همه چیز را از زاویه دید کاربر عادی ببینید. اگر سرچ کنسول سایت‌های پربازدید را بررسی کنید، متوجه می‌شوید عبارات و کلماتی جستجو می‌شوند که در هیچ ابزاری آن را پیدا نخواهید کرد و ضمناً هیچ یک از رقبا نیز از وجود آن‌ها مطلع نیستند.

دوم اینکه نتایج معمولا در دوره‌های چندماهه خودشان را نشان می‌دهند. طی چندسال اخیر بارها اتفاق افتاده که شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم و کلمه کلیدی مهم و پر رقابت‌مان از صفحه 2 به تاپ لینک‌ها رسیده بودند. همیشه اینطور نیست که یک پله یک پله رشد کنید.

سوم اینکه با دانستن اصول و قواعد سئو، بدون نیاز به یادگیری تکنیک‌های مخفی؛ می‌توان درصد بسیار بالایی از وب‌سایت ها را به 3 لینک اول گوگل رساند. لطفاً وقت خود را برای فراگیری این اصول صرف کنید. اجازه ندهید هر شخصی که یک صفحه اینستاگرام آموزش سئو دارد، بتواند وقت با ارزش شما را برای دیدن و شنیدن محتوای تکراری تلف کند. واقعیت این است که زندگی فرصتی کوتاه در اختیار ما قرار می‌دهد. شما باید بتوانید از آموخته‌هایتان درآمد کسب کنید، به دیگران کمک کنید و در عین حال به «زندگیتان» نیز برسید.

چهارم اینکه اگر شخص یا سازمانی به شما اعتماد کرد و پذیرفتید که وظیفه بهینه سازی وب سایت‌شان را به عهده بگیرید، به اندازه مالک آن کسب و کار دلسوز باشید. این را نه برای شعار دادن، بلکه بخاطر خودتان می‌گویم. اگر نتیجه قابل توجهی کسب کنید، مطمئن باشید که این همکاری ادامه دار خواهد بود و کیست که نداند بهینه سازی وب سایتی که 1 سال روی آن وقت گذاشته‌اید، به مراتب راحت‌تر از شروع یک پروژه جدید است.

0 0 امتیازات
امتیاز شما به این مطلب
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات